Renovace, odstranění nebo čištění DPF?

Co je lepší pro váš filtr pevných částic? Nemůžete se rozhodnout?

Orientovat se v nabídkách všech, kteří nabízejí různá řešení problémů filtrů pevných částic, je velmi složité. Proto jsme se rozhodli připravit kompletní souhrn, který vám poskytne dostatek informací pro vlastní rozhodnutí. Naše společnost DPF Technology má v oblasti filtrů pevných částic bohaté zkušenosti. Rádi se o ně s vámi podělíme a doložíme pádnými argumenty. Náš způsob renovace jako jediný splňuje všechny předepsané normy a zároveň šetří vaši peněženku.

Renovace filtrů pevných částic DPF-TECH

predapo.pngNáš způsob renovace, tedy efektivního čištění filtrů pevných částic, je nejefektivnější známé řešení. Využívají ho zejména značkové servisy a nabízejí tak nižší cenu za DPF filtr výměnným způsobem (tzv. repasovaný DPF). Nyní však nabízíme tuto možnost i koncovým zákazníkům a servisům za ještě nižší cenu, než je koupě repasovaného filtru pevných částic.

Co obnáší renovace DPF:

  • zhruba pětinová cena oproti novému DPF (6-8 tisíc)
  • možnost čištění všech typů DPF osobních i nákladních vozidel
  • vizuální a tlakové zkoušky propustnosti filtru před i po renovaci
  • maximálně ekologické řešení - zařízení na renovaci zachytává veškeré prašné částice - následně probíhá ekologická likvidace
  • renovace možná již do 24 hodin (čas nezahrnuje montáž)
  • zaručuje stejný nájezd km, jako s novým filtrem pevných částic
  • pokud se renovace nepodaří, zákazník za ni neplatí
  • jediná metoda čištění, která odstraní kromě sazí i popel 

 

Odstranění filtrů pevných částic DPF

V posledních letech se u nás odstraňování filtrů pevných částic stalo oblíbeným "řešením" problému. Ačkoli asi každý, kdo se k takovému kroku rozhodne, musí tušit, že je takový krok minimálně neetický a neekologický, díky nedůsledné legislativě se odstraňování filtrů provádělo ve velkém. Přelom nastal v roce 2014, kdy se problém začal řešit i na legislativní úrovni. Příslib přísnějších kontrol vozidel přímo v provozu, vybavení STK kouřoměry a kontrola firem, které odstranění nabízejí, znevýhodnil tento postup pro jeho další využití.

Co obnáší odstranění DPF:

  • investici v řádu 5-8 tisíc korun za odstranění
  • sestup na emisní normu Euro 3 a nižší
  • riziko pokuty, pokud bude zjištěno, že filtr pevných částic byl demontován
  • vysoké riziko pro okolí, díky nefiltrování mikročástic prachu, které produkují právě moderní motory vybavené DPF filtry
  • nevratnost řešení - odstraněný filtr nelze již vrátit - jediná možnost je koupit nový filtr DPF za desítky tisíc korun
  • nutnost programovat řídící jednotku a odprogramovat chybějící DPF
  • riziko hlášení závad na vozidle - pokud je řídící jednotka špatně naprogramována
  • do budoucna velmi problematické řešení, které místo finanční úspory přidělá jen více starostí

 

Čištění filtru pevných částic tlakovou vodou

Pokud se rozhodnete filtr pevných částic prolít vysokým tlakem vody, je velká šance, že se vám podaří filtr pevných částic zničit. Tento způsob "čištění" má obvykle pouze velmi krátkodobý efekt. Pokud navíc automobil nastartujete příliš brzy a nenecháte filtr dostatečně vysušit, s největší pravděpodobností keramika filtru praskne. Jedná se tedy o velmi levné řešení s velmi laciným výsledkem. 

Co obnáší čištění DPF tlakovou vodou:

  • levné řešení bez velkého efektu
  • voda pouze stlačí částice sazí a prachu do filtru
  • po výplachu možné najet max. pár stovek km, než se opět zanese
  • vysoké riziko poškození filtru pevných částic, popř. i katalyzátoru
  • metoda nezbaví filtr pevných částic popela
  • nutnost nechat filtr po vypláchnutí zcela přirozeně vyschnout několik dnů
  • vysoce neekologické 
  • nelze ověřit efektivitu

 

Chemické čištění - čističe DPF

Existuje i řada výrobců, kteří nabízejí chemické přípravky pro čištění a renovace filtrů pevných částic. Je nutné rozlišit několik typů čištění pomocí chemických přípravků a to buď tlakem kapaliny přímo do filtru pevných částic (např. Liqui Moly) a nebo ponořením celého DPF filtru do kapaliny (např. Čistič DPF).

Co obnáší chemické čištění DPF výplachem:

  • cena 4 - 6 tisíc korun dle velikosti filtru
  • nelze provést u DPF filtrů s před-katalyzátorem (dojde k poškození katalytické vrstvy a vůz již neprojde na emisích)
  • pro celkový výplach je nutné použít cca 5-8 litrů kapaliny (viz technický popis AutoKelly)
  • výplach musí působit min. 10 hodin
  • následně se musí propláchnout tlakem horké vody 
  • filtr se po čištění musí nechat min. 48 hodin vyschnout, jinak hrozí jeho poškození

 

Co obnáší chemické čištění DPF pod tlakem:

  • cena 3,5 - 5 tisíc korun dle velikosti filtru
  • výplach se provádí přímo na vozidle - riziko poškození čidel teploty a lambda sondy
  • nelze použít na DPF filtry s předsazeným katalyzátorem (dojde k poškození katalytické vrstvy a vůz již neprojde na emisích)
  • následně se musí propláchnout tlakem horké vody (nesmí být použito klasické wapky - má příliš vysoký tlak - hrozí proříznutí filtru)

 

Obecně pro chemické čištění platí:

  • filtr se po čištění musí nechat min. 48 hodin vyschnout, jinak hrozí jeho poškození
  • použitá kapalina je žíravá - použití s vysokou opatrností s nutností provést ekologickou likvidaci (nesmí se dostat do odpadu - včetně vody použité k závěrečnému proplachu)
  • při nesprávném postupu - malé množství kapaliny nebo nedostatečné vysušení - dojde k úplnému zacpání filtru
  • po nepovedeném pokusu o čištění obvykle již nelze renovovat jinou cestou (kanálky jsou zapečené a již dále neprůchodné)
  • neextrahuje z filtru popel, pouze rozpouští saze
  • nelze prokázat, že čištění bylo úspěšné a o kolik vzrostla propustnost a kapacita filtru

 

Nový filtr pevných částic

Možnosti samozřejmě nekončí. Variantou, jak řešit ucpaný filtr pevných částic, je i koupě nového DPF filtru. Tato možnost však patří mezi nejdražší varianty. Existuje samozřejmě i řada neznačkových filtrů pevných částic, které konkurují nižší cenou. Je však potřeba dát si pozor na zásadní věc, a to je kapacita filtru pevných částic. I když obal filtru vypadá stejně, jako originál, vnitřní vložka je však často mnohem menší. Takový filtr je tedy levnější, ale zároveň má mnohem menší kapacitu. S takovým filtrem pak najedete polovinu kilometrů, které by bylo možné zajet s originálním DPF filtrem. Navíc pak regenerace probíhají častěji, čímž dochází k nežádoucím vedlejších efektům, jako je vyšší spotřeba paliva a tím pádem nutnost provádět častější výměny oleje.

Co obnáší koupě nového DPF filtru:

  • je nutné počítat s poměrně vysokou cenou
  • není vhodné spoléhat na levné filtry pevných částic z druhovýroby - originální díl disponuje větší kapacitou a lepší funkcí - proto se vyplatí ho renovovat namísto koupě levného neoriginálního dílu
  • montáž nových filtrů pevných částic provádí většinou jen značkové servisy
  • jde o jediné řešení, které vám obvykle ve značkovém servisu nabídnou - můžete však požádat o renovaci naší metodou i ve všech značkových servisech v ČR a mělo by vám být vyhověno.

 

Rozhodli jste se pro renovaci filtru pevných částic? Kontaktujte nás.

Jak se objednat
Renovaci DPF je možné provést v naší kladenské centrále nebo u smluvních partnerů z řad autorizovaných i neautorizovaných autoservisů. Vyberte si:

Mapa servisních míst