Legislativa

Ve státech evropské unie je zcela běžným jevem, že moderní dieselové automobily jsou vybaveny DPF filtrem a dokonce se začíná diskutovat o montování těchto filtrů i do vozů benzínových. Filtry slouží k dodržení emisních norem, které má většina států uvedené v legislativě, a jejich nepřítomnost se trestá vysokými pokutami a označením vozu jako nezpůsobilé pro provoz. V některých oblastech se vyskytují dokonce tzv. nízkoemisní zóny, do kterých bez filtru DPF není povolený vstup.

Nízkoemisní zóny jsou např. v zemích:

  • Německo - centra velkých měst, např. Leipzig, Halle, Berlin, Hanover, Mnichov, Stuttgart a mnoho dalších
  • Maďarsko - Budapešť
  • Velká Británie - celý Londýn
  • Itálie - naprostá většina všech velkých měst
  • Rakousko
  • Holandsko
  • Belgie
  • Dánsko
  • Švédsko
  • Norsko
  • kompletní mapu nízkoemisních zón najdete zde...

 

Česká republika co se týče emisní legislativy za zbytkem Evropy zaostává. To se ale velmi rychle změní, neboť chystané změny v legislativě jsou už projednávány na půdě parlamentu a zatím to vypadá, že naše republika bude směřovat stejným směrem jako zbytek Evropy. To by znamenalo, že pracovníci STK a Policie by na přítomnost DPF filtru přísně dohlíželi. Už v říjnu tohoto roku se budou zavádět nízkoemisní zóny, do kterých bez patřičného certifikátu nebo emisní známky nebudete moc vstoupit.

 Životní prostředí

Životní prostředí je otázka sama o sobě. Dieselové motory na rozdíl od motorů benzínových neprodukují tolik CO2, na druhou stranu ale produkují mnohokrát větší množství prachových částí. Tyto prachové části jsou rakovinotvorné a výrazně poškozují životní prostředí. Proto by tento problém neměl být přehlížen a je hlavním hybnou silou při úpravě legislativy. Pokud ani životní prostředí není dostatečnou motivací pro nechání si filtru, dáme vám důvod, který nepřehlédne snad nikdo a to finanční náklady.

Odstraněním neušetříte!

Většina servisů a firem provádějící demontování DPF filtrů uvádí jako hlavní důvod odstranění nárůst výkonu a úsporu peněz, což nutně nemusí být pravda, když se na to podíváme detailně. Výkon odstraněním sice stoupne, ale spolu s ním i škodlivé výpary dostávající se do ovzduší, což podle nás není dostatečným motivem k odstranění filtru. Když se podíváme na finance, odstranění filtru stojí většinou v rozmezí 8-12 tisíc Kč a ušetří vás povinnosti filtr čistit, měnit nebo popřípadě doplňovat aditiva. V případě, že bude odstranění filtru odhaleno, budete muset zaplatit vysokou pokutu, a aby bylo možné vůz dál používat, koupit i filtr nový. Ceny nových filtrů se pohybují v řádech desetitisíců. Náklady by se po odstranění filtru v konečném efektu mohly vyšplhat až přes 100 tisíc!

Jak je z předešlých slov zřejmé, je čištění DPF filtru pomocí technologie HeatAir, ať už s ohledem na legislativu, životní prostředí nebo cenu, nejlepším řešením.

Jak se objednat
Renovaci DPF je možné provést v naší kladenské centrále nebo u smluvních partnerů z řad autorizovaných i neautorizovaných autoservisů. Vyberte si:

Mapa servisních míst